måndag 12 december 2022

Lucka 12: Att göra ett fansin

Tidigare i höst påbörjade jag ett rollspelsfansin, som jag döpt till Berättelser från De Fördömdas Ö. Det är i princip klart, och lite av innehållet från det finns i denna adventskalender, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att distribuera det. Om intresse finns hos någon av er tappra läsare, skicka ett mejl till mig på hedmeister snabel-a gmail punkt com! 

Den mall jag använde mig av för att skapa mitt fansin är gjord av Tim Miller, Cal Poly Humboldt Library, och är lätt att använda. Länken leder till en Googlepresentation som du helt enkelt kopierar över till din egen Google Drive. Längst bak i presentationen finns information om hur du kan lägga till fler sidor till fansinet. 

I mitt fansin ville jag ha snygga illustrationer, men jag är ingen konstnär alls, så jag har använt mig av bilder från stockbildsbanker som Pixabay och liknande, men jag vet inte riktigt om det känns helt rätt. Visserligen creddar jag sidorna, men det som känns lite fel är att jag inte skapat konsten själv utan bara lånat den. Vad har ni för åsikt om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar