En klubb av svarta magiker har samlats på en fyr, några sjömil norr om
DE FÖRDÖMDAS Ö
Rollpersonerna är ombord på ett skepp på väg för att träffa en länge saknad vän (som de inte sett sen 1402). Kaptenen låter lura sig av magikerklubbens fyrblinkningar, och skeppet går på grund. Rollpersonerna lyckas ta sig i land på en ö.
Spelledarpersoner (frågorna kan SL besvara när hen förbereder, eller så kan alla runt bordet hjälpas åt att komma på det tillsammans)
Magiker: Onda, men ser snälla och välpolerade ut. Vita kläder. Låter påskina att de kan magi. Är det de som fördömer folk till ön? Om inte, vem eller vilka är det som gör det?
Biggles: Flygaräss. Befinner sig i luften, kanske på väg mot ön. Kan han landa någonstans? Var?Vampyren: Törstig. Men på blod? Stryker runt på ön, fångad i de levande dödas limbo.
Den vite kungen: Hans ankomst är hett efterlängtad. Varför kämpar magikerna mot honom? Vilka krafter har han?Uslingarna: Bor i grottor. Värmer sig med eldar. Hur länge har de varit där? Vilka usla dåd gör de?
Frågor att ställa innan ni börjar spela:
- Vilka är ni?
- Hur känner ni varandra?
- Vem är vännen ni ska träffa?
- Vad har ni som någon kan vilja ta från er?
Äventyrsfröet är inspirerat av Kjell Höglunds låt med samma namn. Bilden på fyren och båten kommer från Pixabay.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar