söndag 11 december 2022

Lucka 11: HÖNSMAMMA för MÖRK BORG

 Hönsmamma is an independent production by Simon Hedman Jonsson and is not affiliated with Ockult Örtmästare Games or Stockholm Kartell. It is published under the MÖRK BORG Third Party License.

Bild genererad av konst-AI:n Dall-E 2. Prompt: A demonic anthropomorphic chicken with sharp talons covered in bloody feathers, copper etching style.

Hönsmamma 

Du har kommit till den här världen för att bringa ordning i kaoset, och samla de virriga hönsen (dvs. andra fördömda rollpersoner i MÖRK BORG) runt dig för att skydda och lugna deras vansinniga hjärnor. Som vapen använder du dina till hälften mänskliga, till hälften fågelartade, klor (t4) och din långa, vassa näsa (t6), och din rustning är de stora, feta fjädrar du fått inopererade över hela huden (-t2). Börjar med 2t6 s och t4 Järtecken.

Egenskaper:

Styrka 3t6

Smidighet 3t6

Närvaro 3t6+2

Tålighet 4t6+2

TP: TÅL + dt8

Hönsiga förmågor (välj två stycken)

  1. Kom alla mina små kycklingar! Med ett gällt skri kallar hönsmamman till sig sina huvudlösa höns. Om hen lyckas med ett slag mot När SG8 känner sig alla vänligt sinnade varelser sig tvingade att samla sig under mors vingar. Kan användas t4 gånger per dag.
  2. Låt mina ungar vara! Med ett snabbt och kraftigt hugg pickar hönsmamman med sin vässade näsa på alla som anfaller en av hennes kycklingar. Attacken kan genomföras en gång per dag och lyckas automatiskt. Efter anfallet är hönsmamman virrig i t4 rundor och får all SG höjd med 2 under denna tid.
  3. Här ska ni få frön! Ur fjädrarna plockar hönsmamman fram ätbar, klibbig föda till kycklingarna. Ingen vet hur maten förnyas, men ändock gör den det. Maten återställer t4 TP. Förmågan går att använda två gånger per dag.
  4. Tuppens minut. Hönsmamman kacklar mot skyn, och åkallar en skugglik, gigantisk tupp som anfaller fienden under en minut (ca 10 rundor). Dock vet inte tuppen vilka som är vänner och fiender, och alla, även de egna kycklingarna, kan bli offer för den pickande, sparkande och ylande tuppen (skada t6). RP slår Smi mot SG12 i början av sin tur för att se om de undviker tuppens attack eller blir pickade och får svarta, pulserande sår (t4 skada, rustning hjälper)
  5. Röda fjädern. En av hönsmammans fjädrar är glödande röd, och kan ryckas loss en gång om dagen för att skriva med eld. Eldskriften svävar i luften och agera ett brinnande meddelande som samtidigt skadar den som försöker gå igenom den (t6 skada/runda i elden). Elden i fjädern räcker till att skriva ett ca 2 meter brett och 20 cm högt meddelande. När fjädern sätts tillbaka bränner sig alltid hönsmamman (t2, rustning hjälper inte).
  6. Ruva dig som ägget. Hönsmamman väljer ut en av sina kycklingar och ruvar hen. Under tiden som hönsmamman ruvar helas kycklingens skador och hen får +1 på alla färdigheter den närmsta timmen. Dock kan ingen av dem röra sig under ruvningen (1 minut/återställd TP).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar