fredag 27 januari 2023

THE WAY OF THE SALMON-RAY – mitt bidrag till Fish Blade 2023 Game Jam

Lite kontext: Företaget som äger det mest kända bordsrollspelet, Dungeons & Dragons, har skitit i det blå skåpet genom att med giriga labbar gjort att alla som gör tredjepartsinnehåll till spelet måste betala företaget. Eller nåt sånt, jag har inte riktigt orkat hänga med eftersom jag alltid varit för indie för D&D. Nåväl, en twittrare som kallar sig thomas violence publicerade följande raljanta tweet om hur folk betett sig efter denna blåskåpsskitning: 

Och eftersom Internet är Internet, så hände följande: detta skämt blev allvar.

Detta trams gjorde mig såklart inspirerad och jag började direkt tänka på hur mitt FishBlade-spel skulle kunna se ut. Eftersom jag är förtjust i ordlekar, ju långsöktare desto bättre, kom jag fram till att mitt spel skulle heta

THE WAY OF THE SALMON-RAY
(vilket ju är en extremt krystad ordvits som kombinerar samurajfilm med fisk)

och själva spelet hittar ni här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar