torsdag 20 juli 2023

Unboxing Drakar och Demoner

Idag hämtade jag ut min försändelse av den nya versionen av Drakar och Demoner och jag kan säga att det är fasligt snyggt. Jag har bara bläddrat lite i regelboken och äventyrsboken känt på tärningarna och tittat i det medföljande soloäventyrshäftet. Min femåring ville gärna spela direkt men nioåringen var lite svårflörtad så jag får vänta lite med att premiärspela det. 


De tankar jag har efter min snabbtitt är att detta verkar vara ett genomtänkt och väldesignat rollspel som både förnyar och bevarar Drakar och Demoner genom att anpassa de klassiska släktena, yrkena och färdigheterna till Fria Ligans enkla spelsystem. Den massiva kampanjen som finns i äventyrshäftet är riktigt cool, och bland äventyrsförfattarna hittar jag namn som Moa Frithiofsson, Pelle Nilsson, Gabrielle de Bourg, Gunilla Jonsson och Michael Petersén vilket borgar för kvalitet! Konsten i boken är (som ni hör av mina gubbastånk i unboxingvideon ovan) riktigt snygg, även om jag hade velat ha konsttrycket av anklönnmördaren istället för draken med typ Elric. Men men! Det är småsaker i sammanhanget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar