onsdag 12 juli 2023

Lång näsa!

Jaha, här gick jag omkring och trodde att sommaren skulle innebära att jag hade en massa tid till att skriva på min bok eller åtminstone författa de återstående inläggen i Schaurline Veklonas dagbok, men tji fick jag, lång näsa, psych! (som min nioåring ropar hela tiden). Jag har hittills hunnit skriva lite på två kapitel i romanen och inte gjort nåt alls åt dagboken.

Det jag gjort som är relaterat till rolspel och liknande är att läsa böcker. Min sommarläslista hittills:

  • Minnesteatern (Karin Tidbeck)
  • Svavelvinter &  Slaktare Små (Krönikan om den femte konfluxen 1 & 2, Erik Granström)
  • All Systems Red (The Murderbot Diaries 1, Martha Wells)
  • This Is How You Lose The Time War (Amal el-Mohtar och Max Gladstone)
  • The World We Make (Great Cities 2, N.K. Jemisin)
  • Death in Space RPG (Carl Niblaeus & Christian Plogfors)
  • Cy_Borg RPG Core Rulebook (Christian Sahlén & Johan Nohr)
  • Buddy Goes To Seattle & Buddy Goes to Jersey (The Complete Buddy Bradley Stories from Hate Comics 1 & 2, Peter Bagge)
  • Säkert nåt mer! 
Förutom att läsa dessa mycket bra böcker har jag bekämpat ogräs i Shub-Niggurath/Color Out Of Space-kaliber, klippt gräsmattan, umgåtts med familj och vänner samt lyssnat på poddarna Soloäventyret, Vi Spelar Rollspel (Konfluxsviten), Oh These, Those Stars of Space och Rude Tales of Magic. Överlag en njutbar sommar som ni förstår! Jag kommer skriva en uppdatering om prologen till min roman, där jag introducerar en mycket otrevlig musiklärare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar