söndag 3 mars 2013

Drömkonserter

Jag har just avslutat min första riktiga VFU-vecka, det vill säga lärarpraktik. Jag är lärarkandidat på en gymnasieskola i Malmö och det känns fint och bra och bra och fint, men när jag hamnar i en ny livssituation tar det alltid kring en vecka innan min själ lugnar ner sig. Detta brukar visa sig i mina drömmar, som ofta blir väldigt klara och långa, med färger och musik. I veckan har jag till exempel varit på minst två konserter och ett födelsedagskalas i sömnen. Den första konserten var med Iron Maiden, ett band som jag uppskattade mer förr i tiden, då jag var tungt inne på heavy metal. Jag minns inte mycket av drömmen förutom att jag var besviken över att de inte spelade hårdare låtar. Den andra konserten var med en av mina favoritartister, nämligen David Bowie. Det var en speciell konsert, eftersom han för första gången använde sig av sitt alter ego, rymdrockstjärnefrälsaren Ziggy Stardust, och jag tror att jag hade något med det att göra. Mott The Hoople stod också i publiken och sjöng med då Bowie spelade deras låt All The Young Dudes.

Eftersom det är söndag och jag fått syre och D-vitamin till hjärnan och kroppen genom långa promenader med min sambo, så kom jag på en idé. Jag startar en spellista med låtar/band jag drömt om, som en sorts musikalisk drömdagbok. På så sätt kanske jag kommer att minnas vad jag drömmer om lite bättre, och ni får ta del av den sovande Simons sångval.

På återhörande grabbar och brudar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar