söndag 3 juni 2012

Sju dar kvar i Eken

I morgon påbörjar jag min sista vecka som stockholmare. Nästa söndag tar jag mitt bohag och tågar ner till Skåne och kärleken. Jag tänkte ta tillfället i akt att lista några saker jag kommer att sakna, och några saker jag gärna kan leva utan.

Fördel Stockholm:

  • Det är nära till mina släktingar.
  • Det är trots allt staden som jag drömt om i många år.
  • Staffars Serier finns här.
  • Det har varit fantastisk upplevelse att bo i radhus med fina vänner.
  • Stockholm är vackert.

Nackdel Stockholm:

  • Det är långt till Pia. (Denna nackdel väger tyngst av dem alla.)
  • Det är dyrt att bo här.
  • Jag har ändå inte utnyttjat alla möjligheter i mina drömmars stad.
  • En chipspåse kostar 33 kronor.
  • Att bo med tre andra människor innebär ofta att städningen blir lidande.
  • Det tar så lång tid att ta sig från punkt A till punkt B.
  • Jag blir mikrostressad av: trasiga rulltrappor, tåg som är tre minuter sena, människor som går långsamt framför mig, långsam restaurangbetjäning...
Nästa måndag börjar jag arbeta i Norra Fäladens hemvård i Lund. Ironin, som ju alltid är som en jobbigt skämtande släkting, har gjort att Pia kommer att jobbba i... STOCKHOLM den första veckan som jag bor i Lund. KUL, ironin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar