fredag 18 november 2022

Ich habe Pläne, große Pläne, ich baue dir einen Adventskalender

Det är uppbrottstider på Twitter, det sociala medium som jag lagt mest tid och ord på sen 2007 (inte varit aktiv på riktigt sen 2010, hade en paus mellan 2015 och 2019), så för att få ur mig ord och tankar någonstans kommer jag försöka väcka den här bloggen igen. Mitt försök att använda den som utlopp för solorollspel är inte helt avsomnat, men jag insåg att min berättelse i Her Odyssey började bli svår att fortsätta med. Rollspel kommer dock fortsatt vara en del av bloggen, men här kommer jag också skriva om svenska språket och annat som intresserar mig.

Apropå rollspel så kommer jag göra en adventskalender i bloggformat här, där jag i varje lucka kommer skriva om rollspel på något vis. Det kommer vara äventyrsfröer, oneshots och kampanjer, hemgjorda klasser till olika spel, mina tankar om rollspelande och så vidare. 

För att inte missa något, lägg till bloggen i din RSS-läsare (ja, det är 2009 igen!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar