lördag 23 januari 2016

Återkomsten - Star Wars II

Nu har jag sett klart SW: Rebels och den gjorde mig inte besviken. En perfekt blandning av ny story, kända inslag, humor och spänning. Det får mig att vilja spela Star Wars: Knights of the Old Republic 2, som jag bara spelat igenom en gång på tyska (fick inte tag i nån annan piratvariant). Det spelet har alltid överskuggats av KotOR 1, som jag nog spelat igenom med nästan alla kombinationer av klasser som går. KotOR 2 känns ofullständigt, vilket har lett till att några fans har haft som projekt att göra det mer helt. Jag kanske ska spela igenom den versionen när jag har någon stund över.

Det som gör mig mest imponerad av Star Wars är att det lyckas få ur sig hyfsade, för att inte säga riktigt bra, produkter trots att det så uppenbart görs i syfte att tjäna pengar. Dock är nog min uppfattning om kvalitetsbristen i sådant som skapas ur profithunger något färgad av min uppväxt med en proggarmamma och en syndikalistpappa. Även om det är ultrakapitalismens stjärnkryssare nr 1, Disney och Lucasarts, som ligger bakom alla nya Star Wars-grejer så lyckas de faktiskt skaffa duktiga och drivna människor att göra jobbet. Allt för att inte uppröra kärnfansen antar jag!

Förresten, varför finns inte säsong 2 av Rebels på Netflix?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar