torsdag 18 april 2013

Hjärnfällor 1

Det finns vissa tankar som jag ofta får, vissa spår i hjärnan som verkar spelas om och om igen. En av dessa hjärnfällor är en ganska läskig tanke: när som helst skulle jag kunna vakna upp efter en tids medvetslöshet. Alltså: ena sekunden skulle jag vara medveten och i nuet, i nästa sekund någon helt annanstans, någon helt annan tid. Orsakerna skulle kunna vara många; i vissa scenarier har jag tänkt att jag blivit drogad/börjat droga, andra gånger tänker jag på att min medvetslöshet skulle kunnat bero på någon form av sinnessjukdom.
Jag tror att jag först började tänka på det här när jag läste en intervju med Ozzy Osbourne om att det fanns nåt år på 80-talet som han inte minns nåt av alls på grund av sitt missbruk. Det kan också bero på min epilepsi. Jag har haft två grand mal-anfall, det vill säga stora krampanfall där jag tappat medvetandet. Jag har helt enkelt en lucka i tiden från det att jag har börjat krampa tills det att jag vaknat till. Problemet
Nu är ju inte jag missbrukare, och har heller inga stora psykiska problem, men denna hjärnfälla är både skrämmande och intressant. Jag ska nog ändå försöka hitta strategier för att undvika den, eftersom jag känner att jag blir stressad av den. Kanske tankarna kommer sig av min stegrande dödsångest? Den kan jag kanske skriva om nån annan gång, om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar