måndag 28 mars 2011

Om Sverige var en saga förr, har det nu blivit skräckroman.

Poliserna i Gategate-fallet blev friade. I domen står att målsägande Jesper Nilssons politiska åsikter har betydelse i rättegångsbeslutet.

I gymnasiet ska eleverna nu få lära sig "entreprenörskap". Jag vet inte vad det betyder. Eller jo, en sak vet jag.

I svenska högskolor måste nu studenter från andra länder betala avgifter för att få studera. Jag förutspår att det snart kommer att börja tas ut studieavgifter från studenter. Studenter som inte får bidrag och lån om de jobbar för mycket. Studenter som måste betala 7400 kronor i månaden för 45 kvadratmeter i ett studentrum.

Friskolor i privat regi som tar ut vinster.

Programmet "Jobbjägaren" på Kanal 5.

Jag vet inte jag, låter detta särskilt liberalt?

Mvh politisk men privat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar